02.09.2019

Porsche 99X Electric intră în primul său sezon de Formula E - News

Intra in lumea Porsche, descopera modelele noastre, ultimele stiri si evenimente.
Program
Centrul Porsche Bucuresti
  • Luni - Vineri
  • 9:00 - 18:00
  • Sambata
  • inchis
  • Duminica
  • inchis
Porsche Service Bucuresti
  • Luni - Vineri
  • 8:30 - 17:30
  • Sambata
  • inchis
  • Duminica
  • inchis
Porsche Service Timisoara
  • Luni - Vineri
  • 8:00 - 17:00
  • Sambata
  • inchis
  • Duminica
  • inchis
Stuttgart. Odată cu premiera internațională a modelului Porsche 99X Electric, Porsche a parcurs o altă etapă importantă către participarea la sezonul 2019/2020 al Campionatului ABB FIA Formula E. Comunitatea digitală a fost implicată activ în prezentarea mașinii ca parte a jocului video live „Formula E Unlocked” de pe twitch.tv/Porsche.

„Formula E Unlocked”:Lansare a unui automobil alături de comunitatea digitală
Piloții reali ai Porsche, Neel Jani și André Lotterer, au jucat un rol activ în prezentarea mașinii gamerilor din întreaga lume. Aceștia au fost ghidați prin spațiile Porsche Digital GmbH din Ludwigsburg prin instrucțiuni specifice comunității de gaming, pentru a descoperi Porsche 99X Electric și a-l lansa.

„A fost o prezentare unică a mașinii, deosebit de tot ce a experimentat până acum lumea motorsport. A fost foarte distractiv să mă alătur gamerilor în căutarea lui Porsche 99X Electric, atât virtual, cât și în viața reală, în același timp. Este minunat faptul că Porsche intră într-o nouă lume și implică generația tânără, digitală”, spune Jani. „Un alt tip de premieră auto; mi-a plăcut foarte mult faptul că, atât eu, cât și Neel am fost gameri live. A fost fantastic să comunicăm cu publicul țintă digital de pe poziții egale și că ei au putut să facă parte din această experiență”, spune Lotterer.

Cele mai importante momente ale jocului video „Formula E Unblocked” vor fi disponibile pe newstv.porsche.com începând cu 29 august.

Echipa TAG Heuer Porsche Formula E prinde contur
Echipa TAG Heuer Porsche Formula E primește un nou membru provenit din familia Porsche. Pascal Zurlinden, directorul GT Factory Motorsport din 2018, va juca un rol cheie în Formula E, pe lângă rolul său în cursele GT, în calitate de Director Factory Motorsport. Francezul lucrează pentru Porsche la centrul de dezvoltare Weissach din 2014, inițial la proiectul LMP1, și în sectorul GT încă din 2017.

„Aștept cu nerăbdare să fac parte și din Echipa TAG Heuer Porsche Formula E și să-mi sprijin colegii cu experiența mea. Conceptul de Formula E este foarte interesant și diferă de seria tradițională de motorsport, o responsabilitate nouă și interesantă pe care abia o aștept. Desigur, este, de asemenea, minunat să văd atât de multe fețe cunoscute din timpul meu în LMP1 și să lucrez din nou cu echipa”, spune Pascal Zurlinden.

Păstrarea Porsche 99X Electric în familie
„Astăzi este o zi importantă. Odată cu premiera Porsche 99X Electric, facem un pas mare în direcția debutului Porsche în Formula E. Sunt foarte mândru de echipa noastră, care a demonstrat un nivel ridicat de angajament față de proiectul Formula E. Acum aștept cu nerăbdare să văd Porsche 99X Electric pe pista de curse”, a declarat Fritz Enzinger, vicepreședinte Porsche Motorsport și Group Motorsport Volkswagen AG.

„Astăzi, Porsche 99X Electric se alătură listei de automobile Porsche motorsport istorice”, spune Pascal Zurlinden, directorul Factory Motorsport. „Denumirea și designul conferă mașinii îi caracterul inițial și o aduc la viață. Este o zi specială pentru toți cei care au muncit mult în proiectul Porsche Formula E în ultimele luni.”

În ceea ce privește designul, culorile tradiționale Porsche pentru motorsport au fost păstrate și pentru mașina de curse Formula E. Privită de sus, emblema Porsche este clar vizibilă în jurul sistemului Halo. Ca de obicei, formatul de denumire este din trei cifre, reprezentativ pentru mașinile de curse Porsche și mașinile sport cu două uși. Cea mai mare cifră, nouă, a fost folosită de două ori, pentru a sublinia importanța proiectului de Formula E pentru Porsche, în timp ce X reprezintă o abordare de viitor și curse de prototipuri. Porsche 99X Electric servește, de asemenea, ca platformă de dezvoltare pentru viitoarele modele de serie complet electrice.

Factor decisiv: „Porsche E-Performance Powertrain”
Dezvoltarea propulsiei Porsche, „Porsche E-Performance Powertrain”, a jucat un rol central încă de la început. Reglementările Formula E prevăd un șasiu și o baterie standard, în timp ce tehnologiile de acționare sunt dezvoltate de producători. Inginerii au putut folosi experiența LMP1 la dezvoltarea motorului Porsche Formula E. Bazele mobilității electrice au fost puse odată cu tehnologia hibridă.

„Privind în retrospectivă, în cadrul proiectului LMP1 am pus bazele implicării viitoare a Porsche în Formula E. Am utilizat ideile acumulate în acea perioadă în dezvoltarea motorului Porsche Formula E. Ne-am concentrat pe construirea unui motor de înaltă eficiență”, spune Malte Huneke, liderul de proiect tehnic Formula E. Tehnologia de 800 de volți folosită în Formula E este utilizată și în producția de serie a mașinii sport Porsche complet electrice, Taycan. În plus, managementul și eficiența energetică sunt cheile succesului atât în Formula E cât și în producția de serie. Aici intră în joc motorul sincron permanent, care are un rol important în optimizarea conceptului de acționare.

„În ultimele luni, am reușit să testăm fiabilitatea motorului Porsche Formula E pe pistă și pe bancul de test. Suntem foarte mulțumiți și intrăm foarte optimiști în pregătirile finale pentru prima cursă", spune Huneke. „În săptămânile următoare, ne vom concentra asupra performanței Porsche 99X Electric. Acesta este următorul pas pe drumul către Formula E”, spune Amiel Lindesay, care este de acum înainte șef de operațiuni Formula E. Echipa TAG Heuer Porsche Formula E își va face prima apariție oficială la mijlocul lunii octombrie 2019, la testul de Formula E de la Valencia (Spania). „Ambele Porsche 99X Electric vor ajunge pentru prima oară pe circuit, pilotate de Neel Jani și André Lotterer. Din perspectivă operațională, va fi o experiență interesantă pentru toți cei implicați. O probă bună înainte de a concura în prima cursă de Formula E din noiembrie”, spune Lindesay.

TAG Heuer în calitate de ”Title and Timing Partner”
TAG Heuer, producătorul elvețian de ceasuri de lux, este ”Title and Timing Partner” al echipei Porsche Formula E, care va concura în sezonul 6 al Campionatului ABB FIA Formula E sub numele de „Echipa TAG Heuer Porsche Formula E”. Porsche și TAG Heuer au o istorie de colaborare de succes în automobilism. Odată cu acest parteneriat, ambele companii debutează în primul campionat de curse electrice din lume.

„TAG Heuer are o prezență semnificativă de mulți ani în automobilism și a sărbătorit deja multe succese împreună cu Porsche. Așteptăm cu nerăbdare să fim din nou parteneri cu TAG Heuer. În ABB FIA Formula E Championship, într-un mediu extrem de inovator, ne bazăm pe succesele anterioare și vom scrie următorul capitol în istoria sportului cu motor”, spune Carlo Wiggers, Director Team Management & Business Relations Porsche Motorsport.

Parteneri noi și vechi pentru intrarea în Formula E
Echipa TAG Heuer Porsche Formula E va concura în primul său sezon în Campionatul ABB FIA Formula E 2019/2020 cu un total de 12 parteneri. „Suntem foarte mândri că avem mulți parteneri de lungă durată în cadrul proiectului Formula E. Sunt parteneriate speciale care s-au dezvoltat de-a lungul anilor, motiv pentru care suntem și mai încântați că mulți dintre ei ni se alătură în Formula E. Îi salutăm și pe noii noștri parteneri. Așteptăm cu nerăbdare colaborarea noastră viitoare”, subliniază Wiggers.

Prin intrarea în Formula E, Porsche descoperă un teren nou și din perspectivă comercială. Acest mediu se adresează unei audiențe tinere, cu gândire diferită și orientată spre lumea digitală. „Această sferă ne permite să explorăm ce așteaptă clienții de la vehicule și mobilitate, în general, atât acum, cât și în viitor, și în ceea ce privește produsele și serviciile inovatoare”, spune Wiggers.

Alături de TAG Heuer, specialiștii în software de simulare de la ANSYS, o nouă companie activă pe plan internațional, se alătură Formulei E în calitate de partener tehnologic oficial. Vodafone este, de asemenea, prezent în postură de partener de comunicații, o extindere a parteneriatului existent cu Porsche. ExxonMobil oferă asistență în calitate de partener tehnologic, prin marca sa Mobil, cu fluide recent dezvoltate pentru acționare electrică și este puternic implicat în dezvoltarea Porsche 99X Electric. Renumita casă de modă din Metzingen, Hugo Boss, în calitate de partener de îmbrăcăminte global al Porsche Motorsport, va asigura echipamentul pentru TAG Heuer Porsche Formula E și va aduce parteneriatul la un nou nivel, atât pe pista de curse, cât și în atelier.

Producătorul de sisteme de iluminat TRILUX își continuă, de asemenea, parteneriatul - în calitate de partener oficial pentru iluminat - și, alături de fabrica de bere C. & A. VELTINS, va fi implicat și în Formula E ca partener de lungă durată. Partenerul tehnic al echipei pentru echipament de curse rezistent la foc și pentru încălțăminte și bagaje va fi Puma, compania de echipamente sportive din Herzogenaurach activă la nivel mondial.

Producătorul de anvelope Michelin, în calitate de partener de lungă durată al Porsche Motorsport, se va alătura și el echipei din Formula E. Furnizorul de unelte Hazet, partenerul pe ospitalitate Red Bull și partenerul pentru cască Stilo vor oferi sprijinul necesar echipei.

Porsche în Formula E
După mai bine de 30 de ani, Porsche revine la cursele monopost. Intrarea în Formula E și restructurarea implicării în motorsport sunt un efect al strategiei Porsche 2025. În plus față de modelele GT, modelele sport complet electrice sunt de asemenea solid ancorate în strategie. Ambele vor fi prezente în lumea Porsche motorsport în viitor. O mare parte din „Misiunea E” a companiei este, de asemenea, prezența și succesul în motorsport cu mașini de curse cu acționare electrică. În ceea ce privește tehnologiile hibridă și e-drive, cursele și producția de serie se propulsează reciproc la Porsche de aproximativ un deceniu: prima mașină de curse hibride, 911 GT3 R Hybrid din 2010, a intrat în dezvoltarea 918 Spyder. În parte, 918 a fost baza pentru 919 Hybrid, care, la rândul, său a influențat dezvoltarea propulsiei Porsche Formula E și a Porsche Taycan.

Contact