06.05.2019

10 ani de Porsche Panamera: automobil sport, berlină de lux, pioner hibrid - News

Intra in lumea Porsche, descopera modelele noastre, ultimele stiri si evenimente.
Program
Centrul Porsche Bucuresti
  • Luni - Vineri
  • 9:00 - 18:00
  • Sambata
  • inchis
  • Duminica
  • inchis
Porsche Service Bucuresti
  • Luni - Vineri
  • 8:30 - 17:30
  • Sambata
  • inchis
  • Duminica
  • inchis
Porsche Service Timisoara
  • Luni - Vineri
  • 8:00 - 17:00
  • Sambata
  • inchis
  • Duminica
  • inchis
Stuttgart. Acum zece ani, Porsche lansa un nou segment de piață. Cu Panamera, producătorul de mașini sport prezenta primul său Gran Turismo în aprilie 2009. Ca nici o altă mașină din clasa de lux, acest model îmbină performanța pe care o așteptați din partea unui automobil sport cu luxul și versatilitatea unei berline. Cu toate că Porsche planificase inițial o producție de 20.000 de unități pe an, Panamera a depășit cu mult așteptările: peste 235.000 de mașini au fost livrate până acum.

"Ca o platformă tehnologică pentru inovații care au fost transferate ulterior pe alte modele, Panamera a jucat un rol semnificativ în modelarea ultimilor zece ani ai istoriei mărcii", explică Michael Steiner, primul vicepreședinte al liniei de produse, astăzi membru al Comitetul Executiv de Cercetare și Dezvoltare. "Cu variantele sale hibride de înaltă performanță, Panamera este acum mai presus de orice un pionier pentru electromobilitate la Porsche". Cea de-a doua generație de modele este fabricată în întregime în uzina Porsche din Leipzig și vine în trei variante de caroserie diferite. Thomas Friemuth a fost vicepreședinte al liniei de produse din mai 2018.

Primul prototip Porsche cu patru locuri, bazat pe modelul 356
Un Porsche pentru patru persoane - pe parcursul a mai bine de 70 de ani de istorie a companiei, inginerii Porsche au continuat să revină la această idee. În anii ‘50, ei au dezvoltat un model confortabil, cu patru locuri, pe baza celebrului 356. Type 530 avea un ampatament prelungit, portiere mai mari și un acoperiș mai ridicat în spate. Alte modele au urmat, inclusiv un prototip cu patru uși bazat pe modelul 911 iar, în anii ‘80, variante prelungite ale modelului 928. Ferry Porsche a folosit una dintre acestea ca mașină privată. În 1988, Porsche a făcut o nouă încercare cu modelul 989: coupé-ul cu patru uși a oferit spațiu pentru două locuri în spate. Puterea de propulsie a fost furnizată de un motor frontal V8. Elemente de design de la 989 au fost ulterior încorporate în modelul 911 din generația 993. La fel ca toate conceptele similare, însă, și 989 a rămas un prototip. Din motive economice, dezvoltarea sa a fost întreruptă la începutul anului 1992.

Mirage, Meteor și Phantom: undă verde pentru Panamera
La începutul noului mileniu, Porsche a efectuat studii de piață, a analizat concurența și a decis să dezvolte un hatchback cu patru uși. Trecerea la clasa de lux a fost, nu în mică măsură, dorința Președintelui Comitetului Executiv, din acea vreme, Wendelin Wiedeking. Printre specificații s-au numărat dinamica de condus remarcabilă, condițiile generoase de spațiu și un aspect esențial pentru Porsche. Michael Mauer, Vicepreședinte Style Porsche, adaugă: "Am vrut să construim o mașină sport cu patru locuri, cu o linie aerodinamică accentuată a plafonului și hatchback". În timpul procesului de proiectare, au prins contur cele trei concepte "Mirage", "Meteor" și Phantom". Modelul de producție de mai târziu avea cel mai mult în comun cu Mirage, conceptul cu aspect musculos. În final, s-au fost folosite elemente din toate cele trei variante - și s-a ales o nouă denumire: Panamera, inspirată de cursa mexicană de anduranță "Carrera Panamericana".

La înălțime în Shanghai: premiera mondială într-un lift
Prima apariție oficială a modelului Panamera pe 19 aprilie 2009 a fost spectaculoasă: Porsche a invitat mass-media din întreaga lume la o conferință de presă la etajul 94 al World Financial Center din Shanghai. Panamera a fost manevrată în poziție verticală într-un ascensor de marfă, cu ajutorul unui cărucior construit special. 60 de persoane au trebuit să ajute la încărcarea mașinii, timp de câteva ore, în timp ce pentru ascensor a fost nevoie de un singur minut ca să o urce la 400 de metri.

Primul model Panamera - cunoscut intern sub numele de G1 - a stabilit noi standarde în clasa sa, datorită echilibrului între sportivitate și confort. Și a fost încărcat cu inovații: pentru prima dată, un model de serie, de clasă lux, venea cu un sistem start stop. Modelul de top Panamera Turbo a introdus, de asemenea, suspensia pneumatică cu volum suplimentar de aer la cerere, precum și un spoiler spate reglabil și multidimensional. Gran Turismo a stabilit și direcția pentru toate celelalte linii de modele Porsche, cu conceptul nou de afișare și de operare.

Gama de versiuni a crescut rapid și constant, culminând cu o gamă de motoare care ajungea de la 250 la 550 CP pe benzină, diesel și hibride, precum și cu tracțiune spate și tracțiune integrală. La început, motoarele V6 și V8 cu aspirație naturală erau disponibile cu o transmisie manuală cu șase trepte. Majoritatea clienților au optat pentru transmisia cu dublu ambreiaj Porsche (PDK), cu șapte trepte. Motoarele diesel și hibride au fost disponibile în combinație cu o transmisie automată cu opt trepte.

Varianta Executive cu ampatament extins - în special pentru clienții chinezi - a apărut ca parte a faceliftului din 2013. Motoarele au devenit mai puternice, dezvoltând până la 570 CP. Panamera a fost extrem de importantă pentru Porsche: Gran Turismo a consacrat marca într-un nou segment de piață - și a ajutat-o să se ancoreze ferm pe piața chineză, aflată în creștere puternică.

Cu totul nouă: a doua generație de modele începând cu anul 2016
Dezvoltarea celei de-a doua generații Panamera (G2) a implicat mai multe fluxuri: în plus față de un Gran Turismo cu ampatament standard și unul extins, o a treia variantă a fost dezvoltată pe aceeași platformă: Sport Turismo. Începând cu anul 2017, conceptul de caroserie a adus mai multă versatilitate la clasa de automobile de lux. "Concept Sport Turismo" a fost prezentat pentru prima dată la Salonul Auto de la Paris, în 2012. Foarte admirat la vremea respectivă, a fost un precursor al celei de-a doua generații Panamera, care și-a sărbătorit premiera mondială la 28 iunie 2016.

G2 a fost chiar și mai sportiv și mai elegant, dar cu același spațiu generos: linia acoperișului a fost și mai abruptă, spatele a avut o ușoară contra curbă, luminile din spate, orizontale, au accentuat identitatea mărcii. Caroseria sportivă a înglobat o nouă serie de inovații, inclusiv un nou concept digital de afișare și de operare. Datorită sistemelor de șasiu, cum ar fi suspensia pneumatică cu trei camere, direcția pe puntea spate și sistemul de stabilizare electromecanică PDCC Sport, Panamera s-a simțit la fel de bine pe străzi, ca și pe pistă. Acest lucru a fost confirmat de un timp de 7:38 minute pe Nürburgring-Nordschleife - stabilit de pilotul Porsche Lars Kern într-un Panamera Turbo standard. Autonomia motorului a fost optimizată constant, în timp ce puterea a crescut: noi motoare au fost introduse în întreaga gamă, iar transmisia a devenit PDK, cu opt trepte. Puterea motoarelor începea de la 330 CP, astăzi modelul de top fiind un hibrid plug-in de 680 CP.

Modele hibride cu strategie de supercar
Porsche a stabilit cadrul pentru electromobilitate cu Panamera în 2011. Fiind primul hibrid integral, produs în paralel în clasa de lux, Panamera S Hybrid a fost cel mai economic model Porsche până în prezent, în ciuda unei puteri de 380 CP. Doi ani mai târziu, Panamera S E-Hybrid a deschis noi drumuri în segment, fiind primul hibrid plug-in din lume - cu 416 CP și o autonomie electrică de 36 de kilometri. În cea de-a doua generație de Panamera, Porsche a îmbrățișat performanța electrică în toate variantele modelului: strategia de propulsie, adaptată de la modelul Spyder 918 era de tipul celor asociate în mod obișnuit cu automobilele sportive, dar era combinată cu o eficiență ridicată - atât în modelul 462 PS Panamera 4 E- Hybrid, cât și în vârful de gamă Panamera Turbo S E-Hybrid, cu o putere totală de 680 CP.

"Cu G2, am reușit să transferăm strategia referitoare la hibridele de performanță din segmentul 918 Spyder în segmentul de lux", spune Gernot Döllner, vicepreședinte Product Line Panamera din 2011 până în 2018 și responsabil de dezvoltarea conceptelor la Porsche. Această strategie a fost bine primită de către clienți: în 2018, 67% din modelele Panamera livrate în Europa au avut un sistem de propulsie hibrid.”

Informații suplimentare, precum și materiale foto și video găsiți în Porsche Newsroom: newsroom.porsche.com.

Panamera Turbo:
consum combinat de combustibil 10,4 l / 100 km; emisii combinate de CO2 238 g / km

Panamera 4 E-Hybrid:
consum combinat de combustibil 2,6 - 2,7 l / 100 km; consum combinat electric: 16,0 – 16,1 kWh/100 km; emisii combinate de CO2 60-62 g / km

Panamera Turbo S E-Hybrid
consum combinat de combustibil 3,3 / 100 km; consum combinat electric: 16,0 kWh/100 km; emisii combinate de CO2 74 g / km

Valorile consumului și ale emisiilor de CO2 au fost calculate utilizând noua procedură de testare a vehiculelor ușoare armonizate la nivel mondial (WLTP). Valorile NEDC derivate din aceasta trebuie să fie în continuare specificate, pentru moment. Aceste valori nu pot fi comparate cu valorile calculate pe baza procedurii de măsurare NEDC utilizată anterior.
Contact