26.11.2018

Type 964: un nou inceput - News

Intra in lumea Porsche, descopera modelele noastre, ultimele stiri si evenimente.
Program
Centrul Porsche Bucuresti
  • Luni - Vineri
  • 9:00 - 18:00
  • Sambata
  • inchis
  • Duminica
  • inchis
Porsche Service Bucuresti
  • Luni - Vineri
  • 8:30 - 17:30
  • Sambata
  • inchis
  • Duminica
  • inchis
Porsche Service Timisoara
  • Luni - Vineri
  • 8:00 - 17:00
  • Sambata
  • inchis
  • Duminica
  • inchis
Stuttgart, Germania. Pe 27 noiembrie, a opta generație Porsche 911 își va sărbători premiera mondială în Los Angeles – la 55 de ani după debutul modelului original 911. Pretextul perfect pentru o privire retrospectivă la cele șapte generații anterioare.

Cea de-a treia generație a sportivei, cunoscută intern sub denumirea ”type 964”, combina silueta tradițională a modelului clasic cu tehnologia de ultimă oră. Era, de asemenea, un pariu pe viitorul companiei, care se confrunta cu provocări financiare – un pariu pe care această a treia generație avea să-l câștige.

Prima versiune a demonstrat imediat cât de avansat era noul 911: un sistem de tracțiune integrală, pe care Porsche îl proiectase inițial pentru mașina sport de înaltă performanță 959, a fost adăugat liniei de modele începând cu Carrera 4. Având o distribuție a puterii controlată electronic și reglată hidraulic, mașina era cu mult înaintea vremurilor sale. Sistemul de tracțiune integrală utiliza senzorii ABS care – la fel ca servodirecția – a devenit ulterior dotare standard la acest model.

În 1989, a urmat 911 Carrera 2 cu tracțiune spate. În același timp, versiunile Cabriolet și Targa și-au sărbătorit debutul alături de versiunea Coupé. În plus, sub aceeași caroserie familiară – diferită, în practică, doar prin barele de protecție integrate – 85% din modelul type 964 era fabricat din piese nou proiectate.

La 3,6 litri, motorul boxer, răcit cu aer, a atins noi niveluri în ceea ce privește capacitatea cilindrică și dezvolta 250 CP la modelele Carrera 2/4. Una dintre inovațiile tehnice ale motorului boxer a fost sistemul de aprindere dublă, cu două bujii pe cilindru, pe care Porsche îl dezvoltase inițial pentru o fiabilitate operațională sporită a motoarelor aeronavelor. În același timp, efectul de portanță a punții spate a fost aproape complet eliminat, datorită noului eleron retractabil. O altă noutate a fost cutia de viteze adaptivă Tiptronic, care permitea o schimbare a treptelor de viteză fără întreruperi de putere.

911 Jubilee a fost una dintre cele mai distinctive derivate ale generației 964 – doar 911 unități din modelul în ediție limitată, care marca aniversarea de 30 de ani a emblematicului 911, au fost disponibile pe piață în 1993 și vândute rapid. Cu aripi late în față și în spate, acest model combina sistemul de propulsie al modelului Carrera 4 cu caroseria de Coupé și cu șasiul de 17 inchi de pe 911 Turbo, dar îi lipsea eleronul. Pentru această versiune aniversară, Porsche a combinat culoarea exterioară exclusivistă Viola Metallic cu un interior tapițat integral cu piele Rubicon Grey.

Pentru un plus de exclusivism, 911 Speedster a fost lansat în 1993 cu un parbriz mai scurt, cu o structură de plafon modificată și cu binecunoscuta carcasă dublă în spatele scaunelor din față. 930 de vehicule au fost construite pe baza modelului Carrera 2 Cabriolet, la care s-au adăugat alte 15 unități cu caroserie lată, specifică modelelor turbo.

Versiunile turbo au fost modelele de vârf ale generației 911 type 964. 911 Turbo a adoptat inițial motorul predecesorului său, de 3,3 litri, care la acel moment producea 320 CP, în timp ce motorul de pe 911 Turbo S livra o putere impresionantă de 381 CP. Modelul a trecut la noul motor de 3,6 litri și 360 CP la începutul anului 1993, iar următoarea motorizare bătea la ușă în luna octombrie a aceluiași an, când ”icon-ul” 911 trecea deja într-o nouă etapă. Porsche a produs un total de 63.762 de vehicule type 964 între 1988 și 1994.

Imagini sunt disponibile în Porsche Newsroom (newsroom.porsche.de) și în baza de date Porsche pentru presă (presse.porsche.de).
Contact