17.10.2018

Porsche intră în era electrică cu noul Taycan - News

Intra in lumea Porsche, descopera modelele noastre, ultimele stiri si evenimente.
Program
Centrul Porsche Bucuresti
  • Luni - Vineri
  • 9:00 - 18:00
  • Sambata
  • inchis
  • Duminica
  • inchis
Porsche Service Bucuresti
  • Luni - Vineri
  • 8:30 - 17:30
  • Sambata
  • inchis
  • Duminica
  • inchis
Porsche Service Timisoara
  • Luni - Vineri
  • 8:00 - 17:00
  • Sambata
  • inchis
  • Duminica
  • inchis
Stuttgart. Investiții de șase miliarde de euro, 1.200 de angajați noi exclusiv pentru lansarea Taycan, dezvoltarea continuă a producției Porsche 4.0 și o campanie de formare fără precedent au fost lansate în cadrul companiei: angajându-se ferm pe linia mobilității electrice, producătorul de mașini sport trece printr-un proces major de schimbare și își reafirmă capacitatea de a-și asigura viitorul.

„Estimăm că peste 50% din modelele Porsche livrate începând din 2025 vor fi electrificate”, declară Lutz Meschke, vicepreședinte al Consiliului Director și membru al Consiliului, Responsabil de Finanțe și IT în cadrul Porsche. Acest lucru presupune investiții substanțiale în domenii ca dezvoltare și producție, precum și în formarea personalului. Cu toate acestea, marja de profit propusă, de cel puțin 15%, rămâne neschimbată. „Pe lângă procesele eficiente, veniturile din produsele și serviciile digitale ar trebui să contribuie din ce în ce mai mult la succesul nostru economic”, adaugă Meschke.

Un exemplu de abordare eficientă este noua linie de producție și asamblare pentru Taycan, construită în prezent ca ”o fabrică în interiorul unei alte fabrici”, la unitatea principală de producție din Zuffenhausen. Această evoluție indică faptul că Porsche se îndepărtează de principiul tradițional al unei linii de asamblare. Albrecht Reimold, membru al Consiliului Director, Responsabil de Producție și Logistică, explică: „Prin înființarea de linii de producție flexibile, Porsche va deveni primul producător de autovehicule care utilizează sisteme de transport autonome într-un proces de producție de serie continuă”. Acesta va permite companiei să combine avantajele principiului tradițional de producție continuă cu flexibilitatea unei asamblări versatile, dar și creșterea numărului de cicluri de lucru, utilizând același spațiu. Ghidându-se după conceptul „inteligent și verde”, Porsche urmărește, de asemenea, producția eficientă din punctul de vedere al resurselor. Procesul de producție a Taycan este neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon, obiectivul viitor al producției fiind stabilirea unei fabrici cu impact total zero, o fabrică fără impact asupra mediului.

Introducerea Taycan creează 1.200 de noi locuri de muncă în Zuffenhausen. „Taycan este unul dintre cei mai mari creatori de locuri de muncă din istoria Porsche”, subliniază Andreas Haffner, membru al Consiliului Director, Responsabil de HR. Nu toți acești noi angajați vor produce Taycan, ci vor construi și mașini sport cu două uși. Obiectivul Porsche pentru Taycan este de a crea o echipă care să includă atât experți cu experiență în producția de mașini sport, cât și personal nou. Această dezvoltare va presupune, de asemenea, o inițiativă de formare la scară largă, care se va desfășura într-o sală de producție special creată, construită la sediul centrului de formare din Zuffenhausen. O platformă de învățare digitală, care conține peste 1.200 de sesiuni de training pe probleme legate de transformare digitală și le permite utilizatorilor să studieze independent, în funcție de nevoile lor, va fi disponibilă pentru întreaga forță de muncă în momentul în care se alătură companiei, în călătoria sa către era electrică și digitală.

Relația strânsă de lucru dintre motorsport și producția de serie subliniază cât de important este transferul de cunoștințe. La fel ca Porsche 919 Hybrid, care are mai multe victorii Le Mans în palmares, Taycan este alimentat de tehnologia inovatoare de 800 V. Aceasta a fost una dintre cele mai importante decizii pentru modelul 919, deoarece nivelul de tensiune stabilește în mod eficient cursul pentru întregul sistem de transmisie electrică: de la baterie până la dispunerea electronicii și a componentelor electrice, până la capacitatea procesului de încărcare. Prin adoptarea unei abordări de pionierat și a dezvoltării specifice a componentelor de 800 V, Porsche a împins limitele a ceea ce este fezabil din punct de vedere tehnic – inclusiv în ceea ce privește bateria litiu-ion răcită cu lichid. În peisajul extrem de competitiv al motorsportului, Porsche a continuat să-și dezvolte tehnologiile, obținând o densitate a puterii nemaivăzută până acum. Pentru Taycan, acest lucru înseamnă că arhitectura de 800 V garantează o reîncărcare a bateriei litiu-ion în doar patru minute, oferind suficientă energie pentru a parcurge o distanță de 100 km (conform NEDC). Acest transfer de cunoștințe va ajunge la un cu totul alt nivel atunci când Porsche va intra în Formula E, în sezonul 2019/2020.

Procesele de încărcare rapidă necesită sisteme de încărcare puternice. De aceea, Porsche E-Performance acoperă toate domeniile de infrastructură cu soluții pentru drum și pentru acasă. Cu o putere de până la 22 KW, Porsche Mobile Charger Connect este un mod rapid și convenabil de a încărca noul Taycan acasă peste noapte, putând fi utilizat și cu ajutorul tehnologiei inductive. Ca parte a joint venture-ului Ionity – din care fac parte și BMW, Daimler și Ford – Porsche va construi, până la sfârșitul anului 2019, 400 de stații de încărcare de mare putere, cu o capacitate de 350 KW per punct de încărcare în toată Europa. În SUA, Electrify America – inițiativa Volkswagen Group – va face posibilă instalarea infrastructurii de încărcare (capacitate de până la 350 KW) la 300 de stații de alimentare pe autostrăzi, începând din 2019. Porsche intenționează, de asemenea, să instaleze peste 2000 de puncte de încărcare AC în destinații ca hoteluri, în până la 20 de piețe, în perioada premergătoare lansării Taycan. Clienții vor putea accesa rețeaua de încărcare Porsche prin intermediul serviciului de încărcare Porsche. Aceasta este o soluție disponibilă la nivel european, cu acces la o rețea largă de stații de încărcare, gestionate de diferiți furnizori de servicii. Porsche va centraliza toate facturile.

Imagini sunt disponibile în Porsche Newsroom (http://newsroom.porsche.de) și în baza de date pentru presă Porsche (https://presse.porsche.de).
Contact